Easy&Healthy breakfast

apríla 30, 2017

Raňajkami štartujeme deň a telu dodávame energiu, aby mohlo už od rána aktívne fungovať. Raňajky sú základ! Ale väčšina z nás ich vynecháva alebo nestíha. Prečo nevynechať prvé jedlo dňa? 

Podporujú činnosť mozgu, zabezpečujú prísun energie, ukľudňujú či zlepšujú náladu, zvyšujú pozornosť, chránia pred cukrovkou a mohla by som pokračovať do nekonečna. Toto bolo len pár dôvodov, pre ktoré sa oplatí raňajkovať. Ja vám teraz ukážem niekoľko typov na rýchle, jednoduché a zdravé raňajky. 

Ako prvé - jogurt s medovými cereáliami a ovocím. Je to veľmi nenáročné. Budeš potrebovať jogurt (podľa vlastného výberu), medové cereálie/müsli, ovocie, slnečnicové semienka.
Do pohára dáš 1/2 jogurtu. Následne nasypeš cereálie a zvyšok jogurtu. Pridáš ovocie, ja som zvolila hrozno, lebo odstraňuje z tela škodlivé látky, podporuje chudnutie, vplýva na správny rytmus srdca i bystrú myseľ. A nakoniec slnečnicové semienka. Veľmi prosté a chutné! Prípadne si k tomu môžeš dať BeBe sušienky.

Druhé v poradí sú müsli opäť s ovocím. Postup je rovnako jednoduchý ako pri prvých raňajkách. Nasypala som do misky müsli so sušeným ovocím, pridala som mlieko a na to som naukladala pokrájaný banán, ktorý podporuje dobrú náladu, znižuje riziko srdcových ochorení, zabezpečuje tvorbu krvi či znižuje hladinu cholesterolu.


Pri ďalších raňajkách potrebuješ chlieb, arašidové maslo, banány. Arašidové maslo má podľa výskumov veľmi priaznivé účinky na zdravie - preventívne účinkuje proti infarktu a kardiovaskulárnym chorobám. Pozor by si však mali dať alergici, arašidy sú totiž častým alergénom. 
Nasledujúca výhoda je, že ťa zasýti až do obeda. Dokonca som čítala, že je zdravšie ako obyčajné maslo, kvôli nenasýteným tukom rastlinného pôvodu. Ale keďže má dosť kalórií, tak by sa nemalo konzumovať príliš často. Optimálnym množstvom sú 2 lyžice.
Banány sú k tejto nátierke vhodné vďaka obsahu draslíka a s kombináciou vlákniny aj bielkoviny, ktoré ukrývajú arašidy budeš v dobrej kondícii. Pretože má špecifickú chuť, nie každému zachutí. Namiesto neho môžeš vyskúšať menej zdravú variantu - Nutellu. Chlieb natrieš a naukladáš pokrájané banány. Jednoduché!

Na záver som pripravila jablkové sendviče. Potrebné ingrediencie - 1 jablko, sušené ovocie, ovsené vločky, tmavá čokoláda. Jablko rozkrájame na aspoň 6 malých krúžkov. Roztopíme tmavú čokoládu a na 3 krúžky ju rozotrieme. Na čokoládu posypeme sušené ovocie s ovsenými vločkami a vrchné časti jablka dáme na tie pripravené, dolné. Hotové sendviče poleješ čokoládou a znovu posypeš vločkami. Hotovo!
Vedci tvrdia, že tmavá čokoláda s vysokým obsahom kakaa (aspoň 70%) vraj v mnohých ohľadoch prospieva ľudskému zdraviu viac ako ovocie. Je bohatá na antioxidanty, znižuje riziko srdcových ochorení až o jednu tretinu. 
Ovsené vločky sú známe obsahom fosforu, draslíka, vápnika, železa či zinku.
Jablko nad zlato, jeho moc je obrovská. Už 3 jablká denne ťa ochránia pred chrípkou, nachladnutím, kašľom aj horúčkou. Bráni rozvoju škodlivých mikroorganizmov, zbavuje telo toxínov a tak nás vlastne chráni pred rakovinou. Enzýmy v jablku priaznivo pôsobia na trávenie.

Snažíš sa aj ty zdravo stravovať? (Alebo len občas ako ja? :D)






You Might Also Like

26 komentárov

  1. Ja si bez raňajok ráno neviem predstaviť. Radšej vstanem o niečo skorej, aby som si ich mohla pripraviť.

    http://lamodaeanarchia.blogspot.it/

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Skvělé tipy a všechno to vypadá moc lákavě :D :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Mňam! Presne toto som potrebovala. Nejaké nové tipy na zaujímavé a chutné raňajky ✿

    * Giveaway - Cerruti 1881 *

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Já nejsem zvyklá ráno pořádně snídat, jen pokud mám volno.. navíc sladké snídaně nesním takže pokud si neudělám vajíčka, tak skoro nejím :D jen ukusuju chleba

    xoxo-ronnie.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Každý to máme inak. :) Priznám sa, že ani ja niekedy nestíham.

      Odstrániť
  5. Ráno moc nesnídám, ale když už tak přesně takhle! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Podarený článok, podobný plánujem tiež v blízkej dobe, niektoré kombinácie máme podobné :)
    http://thenoela.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Hello my dear,

    I really enjoyed reading your blog entry. What nice impressions I like it a lot;)Very yummiiiiieee breakfast ;)
    I am following your blog ;-*

    Hugs from Germany
    Isa


    www.label-love.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Snídaně je pro mě základ dne, bez ní bych nejspíš už neuměla fungovat. Snídaně mám ráda sladké, proto mám nejraději kaše - ovesné, rýžové, jáhlové apod. Můžu si je dělat na několik způsobů a to mě baví! Super článek, všechna jídla vypadají super :)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Tak kromě toho pečiva s arašídovým máslem bych snědla všechno. Vypadá to moc dobře a ty jablka jsem ještě v takové formě neviděla, takže určitě vyzkouším a jsem zvědavá jak to bude chutnat. Poznatky o tom co jak funguje v poté v těle jsou dost zajímavé :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) Jablká mne osobne veľmi chutili, takže odporúčam ;)

      Odstrániť
  10. Všetko vyzerá tak skvelo :) Strašne rada si pozerám takéto raňajky, len veľakrát som lenivá si ich aj urobiť

    www.frenchstyle.eu

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Raňajky milujem a neviem si bez nich predstaviť deň! :) snažím sa vymýšľať a skúšať všelijaké dobroty ale najviac mám rada kaše, mugcaky alebo toastíky s arašidovým maslom a banánmi :) tvoje jedlá vyzerajú chutne a je to super inšpirácia :)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Jsem snídaňový typ a hrozně si je každé ráno vychutnávám... No a teda ty jablečné sendviče musím určo vyzkoušet!!! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Já jsem dřív do školy nesnídala :D spíš, až ve škole jsem jedla něco malého a nebo spíš víkendy no :D , ale od té doby co mi škola skončila v dubnu tak jsem zase začala snídat. Já miluju k snídani míchaný vajíčka to je moje srdcovka :)

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Nádherné fotky a krásne tipy na raňajky. Vidno, že si si s tým dala prácu. Presne takéto články sú najlepšie :)

    OdpovedaťOdstrániť